U9 drenge
 Træner: Christian Poulsen, Lennart Lykke
 Holdleder: Majbritt Heegaard
Om holdet

Velkommen til Ajax København U8/U9 Drenge.

På U8/U9 Drenge ønsker vi at opbygge drengenes håndbold-identiet samt tilbyde niveau for alle spillere. Dvs. vi prøver efter bedste evne at placere børnene efter det niveau de nu er på, så alle får en god oplevelse og gennem træning og kampe få opbygget flere og flere håndbold-færdigheder. Samtidig forsøger vi også at spille med samme spillere på samme hold, så børnene får en fornemmelse af at det er ‘deres’ hold hvor de opbygger gode relationer til deres kammerater.

U8-drengene (født 2014) bliver inviteret til ministævner ca. 8-10 gange på en sæson, hvor der spilles på mindre baner og flere kampe i træk. Det er et meget uformelt format, hvor alle kan være med, og alle kan prøve hvad det vil sige at spille håndboldkampe. Kampene spilles ’på tværs af håndboldbanen’ med den bløde grønne bold.

U9-drengene (født i 2013) spiller som udgangspunkt U9 turneringskampe. U9 kampene spilles på kortbane (2/3 af normal håndboldbane) og spilles med rigtig håndbold størrelse 0 (nul).

I samtale med jer forældre, anbefaler vi til tider at nogle U8 spillere, spiller med i U9 kampe hvis børnene er klar til det, ligesom vi også inviterer U9 spillere med til mini-stævnerne, hvis vi føler det er det bedste for deres udvikling.

Hvis du har lyst til at prøve om håndbold er noget for dig, så kom forbi vores træning eller skriv/ring til en af trænerne.

Vi ses,

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen

U9 Drenge | 109
Tid/Sted
Tirsdag 16:00-17:00 Bavnehøjhallen 1 (Håndbold) løb, styrke, Håndbold Onsdag 16:00-17:30 Valby Hal 1 Håndold, Håndbold og basket
Træner: Christian Poulsen / Lennart Lykke /
Holdleder: Majbritt Heegaard /
Betalingsplan
3. gange årligt
Kort beskrivelse

Velkommen til Ajax København U8/U9 Drenge.

På U8/U9 Drenge ønsker vi at opbygge drengenes håndbold-identitet samt tilbyde medlemskab af et stærkt træningsfællesskab. Træningsfællesskabet omfatter alle drenge, både øvede og uøvede. Man har aktiviteter på tværs af niveau og er ved enkelte tilfælde opdelte for at kunne matche spillernes udvikling dér hvor de er. I træningsfællesskabet prioriteres tempo og intensitet i øvelserne så spillerne hurtigt får opbygget flere og flere håndbold-færdigheder. Der er ingen faste hold og øvede spillere vil opleve at optræde på A- og B-niveau, mens nye spiller vil opleve at spille på B og C-niveau. På den måde bliver man nogle gange matchet hvor det er svært og man skal kæmpe for at følge med, mens spilleren andre gange kan tage mere ansvar og udfylde en anden rolle på et hold.

U8-drengene (født 2015) bliver inviteret til ministævner ca. 4-5 gange på en halvsæson, hvor der spilles på mindre baner og flere kampe i træk. Det er et meget uformelt format, hvor alle kan være med, og alle kan prøve hvad det vil sige at spille håndboldkampe. Kampene spilles ’på tværs af håndboldbanen’ med den bløde grønne bold.

U9-drengene (født i 2014) spiller som udgangspunkt U9-turneringskampe. U9 kampene spilles på kortbane (2/3 af normal håndboldbane) og spilles med rigtig håndbold størrelse 00 (nul nul).

Vi ses,

Mvh, Trænerteamet"